FRI FRAKT över 699 kr. till Bring ombud*
Köpvillkor

Köpvillkor

Allmänna upplysningar

Justcool.se
c/o Justsupreme ApS
Ydervang 5
4300 Holbæk
VAT-nr:DK29193630
E-mail: kundservice@Justcool.se

Så handlar du hos oss

Beställningar kan endast göras genom webbutiken, vi tar inte emot ordrar via telefon eller e-post. Alla avtal är på danska. 

Har du frågor om produkter som inte finns på sidan är du välkommen att ringa eller skriva till oss.

Produktinformation

På Justcool.se ges upplysningar om produkternas väsentligaste egenskaper. För ytterligare produktinformation eller vid frågor om befintlig information, är du välkommen att skriva till Justcool.se via kundservice@Justcool.se

Bilderna som visas på Justcool.se är endast illustrationer. Därför kan det förekomma små skillnader mellan bilden och själva produkten.

Betalning

Justcool.se tar emot följande betalningstjänster:

 

Beloppet dras först på ditt kort när varan skickas.

Alla priser är dagspriser och gäller endast på beställningsdagen. Därför kan det förekomma prisförändringar. Alla angivna priser på sidan är inklusive 25% moms.

 

Frakt

Frakt sker med Postnord, DB Schenker och Bring. Du kan välja leverans till utlämningsställe, din hemadress eller till ditt företag.

DB Schenker uppger en leveranstid på 1 till 4 vardagar. Bring uppger en leveranstid på 1 till 4 vardagar. Längre leveranstid förväntas om varan inte finns på lager. Om varan du beställt inte finns på lager får du ett fraktbesked inom ett dygn.

Vid köp över 599 kr. och under 20kg skickar vi varan fraktfritt till Bring utlämningsställe. För beställningar under 699 kr tillkommer en försändelseavgift från 79kr. Du kan se det totala leveranspriset när du går till kassan.

Byten och returer

Retur och byte är desamma. Om du behöver byta kan du därför lägga en ny beställning.

Alla returvaror behandlas inom 10 vardagar. Återbetalning sker alltid till samma betalningsmetod som du använde när du lade ordern. Skickar du hela din order i retur återbetalar vi även fraktavgiften. Märk att vi inte betalar extra omkostnader till följd av att du själv väljer en annan leveransform än den billigaste standardleveransen, som vi erbjuder.

Som kund hos Justcool.se har du alltid 90 dagars full ånger- och bytesrätt från den dag varorna mottogs.

I paketet medföljer en retursedel. Använder du retursedeln drar vi av 99 kr från beloppet som återbetalas dig för returvarorna. Har du möjlighet att själv skicka varan på ett annat och kanske billigare vis, är du välkommen att göra det. Skicka returen till:

Justcool ApS
Ydervang 5
4300 Holbæk
Danmark

Kom ihåg att lägga i en kopia av orderbekräftelsen eller något annat som anger ditt ordernummer.

Vi tar ej emot vare sig paket utan utdelning eller paket skickade med efterkrav/postförskott.

Följande varukategorier är undantagna ångerrätten:

  1. Försändelser med varor som är framtagna efter kundens önskemål eller som har fått en tydligt personlig prägel.
  2. Försändelser av förseglade varor som på grund av hälso- och hygienmässiga skäl inte är lämpliga att returneras och om förseglingen har brutits efter att varan mottagits.

Produktens skick när du returnerar den

Vi rekommenderar att du returnerar varan i samma emballage som den kom i. Om varans originalemballage saknas kan det medföra en värdeminskning av varan. Det samma gäller om du använder originalförpackningen som ytteremballage och sätter på tejp, returfraktsedel eller liknande, direkt på originalförpackningen.

Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning som kan förklaras av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastslå varans art, egenskaper och hur den används. Med andra ord kan du pröva en vara på samma sätt som i en fysisk butik, men du kan inte ta den i bruk.

Om varan är testad på ett sådant sätt att det går utöver beskrivningen ovan, betraktar vi varan som begagnad. Det innebär att du vid ånger av köpet endast får återbetalat en del eller inget av köpesumman, avhängigt av varans handelsmässiga värde.

Reklamationsrätt

När du handlar hos oss som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad eller utbytt, eller få pengarna tillbaka eller få varan till ett reducerat pris, beroende på den konkreta situationen.

Det är viktigt att du kontaktar oss påkundservice@Justcool.se innan du skickar varan i retur! Det är ett krav att reklamationen är godkänd av oss och att felet inte har uppstått som följd av felaktigt användande av produkten eller annan skadeframkallande behandling.

Du ska reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet hos varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet är upptäckt kommer reklamationen alltid att vara inom tidsgränsen.

Om du har beställt en sparkcykel, var uppmärksam på att sparkcyklar inte tål vatten och fuktigt väder. Griptape skadas om den utsätts för fukt, medan kullager och skruvar rostar och går sönder. Om detta sker anses det som felaktigt bruk och skadorna kommer inte att täckas av fabriksgarantin.

Vi rekommenderar att du alltid skickar oss ett e-postmeddelande med bilder på reklamationen före du skickar den i retur. Då kan vi hjälpa dig snabbare.

Är reklamationen giltig skickar vi dig en gratis retursedel du kan använda när du returnerar varan till oss.

Vi tar ej emot paket som inte delas ut eller som skickas med efterkrav/postförskott. 

Persondatapolitik

Vi behöver följande upplysningar från dig när du handlar hos oss:

Namn, adress, telefonnummer. och mailadress.

Vi registrerar och vidaresänder de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varan till dig.

Personupplysningarna registreras hos Justcool Aps och sparas i fem år, varpå upplysningarna raderas.

Vi samarbetar med en rad andra verksamheter som sparar och behandlar data. De verksamheterna behandlar uteslutande informationen å våra vägnar och är inte tillåtna att använda den i egna syften.

Vi samarbetar bara med databehandlingsföretag i EU eller i länder som kan ge dina uppgifter tillräckligt med skydd.

Dataansvarig på justcool.se är Tom Reimann.

Du har rätt att få veta vilka uppgifter vi sparar om dig.

Om du menar att uppgifterna är otillfredsställande har du rätt att få dem korrigerade. I vissa fall är vi förpliktigade att radera dina personuppgifter om du ber oss om det. Det kan till exempel vara om din data inte längre är nödvändig i relation till det syfte vi skulle använda den till.

Du kan också kontakta oss om du menar att din persondata används i strid mot lagen. Du kan skriva till oss på: kundservice@Justcool.se

Cookies

Liksom alla andra sidor på nätet använder vi oss av cookies (kakor). Användandet av cookies sker för att öka din användarupplevelse när du handlar hos oss. När du lägger varor i varukorgen sparas information i en cookie i din dator. Om din browser inte kan hantera cookies, eller om du har stängt av dem, kan du tyvärr inte handla i vår webbshop. Du kan se resten av vår hemsida, men inte handla i webbutiken.

Cookies från våra samarbetspartners:

Justcool.se har en rad samarbetspartners som sätter in så kallade tredjeparts-cookies på hemsidan:

Vad är en cookie? En cookie är en liten datafil som placeras på hårddisken i din dator. En cookie är inte ett program och kan inte läsa eller förstöra data på din dator. Endast den webbsida som har placerat cookien på din hårddisk kan läsa vad cookien innehåller. En cookie kan inte användas av virus eller liknande för att skada din dator.

Du kan läsa mer om cookies på cookiecentral.com.

Loggning och statistik: Loggstatistik används i denna webbutik. Ett statistiksystem uppsamlar information som kan ge en statistisk bild av hur många besökande en webbsida har haft, var de kommer ifrån, vilken del av webbsidan de använt m.m. I vår butik används loggstatistik endast med syftet att optimera webbsidan och dess funktioner. Loggstatistik använd för att ge ökad användarvänlighet. I regel sparas logginformation i upp till två år. Detta görs för att skapa en bild av denna butiks besöksmönster och utveckling sett över tid.

Rätt att överklaga

Om du som användare vill klaga på ditt köp ska du kontakta kundservice@Justcool.se. Om vi inte kan finna en lösning kan du skicka ditt klagomål till EU-kommissionens klagomålsportal online: http://ec.europa.eu/odr

Länkar:

 

PriceRunner köpsgaranti

Som medlem på PriceRunner skyddas ditt köp upp till 50.000 kronor om något går snett. Denna Köpgaranti kostar inget för dig som konsument och gäller på alla köp när du handlar hos oss.

Om du inte redan är medlem på PriceRunner och besökt oss genom dem så kan du, inom 60 minuter efter ditt köp genomföra din registrering. Det är kostnadsfritt och tar mindre än tre minuter och vips så blir ditt köp skyddat! Skaffa PriceRunner Köpgaranti idag

PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, defekt vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till den adress du är skriven på.

Köpgarantin ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader betalas ingen ersättning.

För fullständiga finstilta villkor och lista på kategorier som är undantagna besök PriceRunner.

Köpgarantin har som mål att öka trygghetsgraden för konsumenter som handlar på nätet. Vi är glada över att vara en av de utvalda butikerna som innefattas. Hos PriceRunner hemsida presenteras de butiker som omfattas med Köpgaranti-symbolen vid sina namn.